فروشگاه اینترنتی فارس واتر

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

سید علی رضویسید علی رضوی
246 بازدید
آموزش-نصب-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی ، به نظر اقدامی دشوار و سختی است اما اگر مرحله به مرحله پیش بروید این کار بسیار ساده می باشد .

کیفیت آب آشامیدنی یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامتی انسان تأثیرگذار است. آبی که ما می‌نوشیم، اگرچه یکبار در تصفیه‌خانه‌های بزرگ شهری تصفیه شده است، اما دارای جرم‌ها و املاح مضر زیادی بوده که می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. به همن خاطر بسیاری افراد تصمیم به خرید دستگاه تصفیه اب خانگی دارند .

تا انتهای این مقاله فارس واتر پیش بروید تا بتوانید به راحتی دستگاه تصفیه اب خانگی را خودتان نصب کنید .

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

1- مکان یابی و امکان سنجی محل نصب

دستگاه تصفیه آب خانگی جهت نصب به چند شرایط نیاز دارد

الف – در نزدیکی آن محل انشعاب آب یا شیر آب یا لوله آب وجود داشته باشد که بتوان از آن یک انشعاب برای ورود آب به دستگاه تهیه کرد . معمولا در زیر سینک ، لوله آب وجود دارد و لوله های شیر ظرفشویی به شیر پیسوار متصل شده اند . سایز شیرها نیز معمولا 1/2 است که در اینصورت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت .

ب – در نزدیکی محل نصب ، پریز برق یا سیم برق وجود داشته باشد یا به هر طریقی بتوان یک سیم برق یا پریز برق به نزدیکی دستگاه منتقل کرد .

پ – لوله سیفون ظرفشویی یا لوله فاضلاب یا چاه فاضلاب در نردیکی باشد که بتوان به طریقی آب پسآب یا فاضلاب دستگاه را در آن تخلیه کرد .

ت : محلی برای نصب و قرار دادن شیر برداشت وجود داشته باشد و اگر محلی مورد نظر شماست ، چک کنید که فضای زیر آن نیز برای نصب لوله مهیا و باز باشد و همچنین قابلیت سوراخ کردن داشته باشد . معمولا بهترین مکان روی سینک ظرفشویی و اطراف لگن می باشد .

ج: مکان مورد نظر در تابش مستقیم نور نباشد ، آب ریزی روی دستگاه وجود نداشته باشد ، دستگاه در معرض ضربه یا سقوط یا برخورد نباشد .

اگر 5 شرایط بالا مهیا باشد ، میتوانید دستگاه را نصب کنید . معمولا درون کابینت زیر سینک ظرفشویی بهترین مکان است و شرایط مهیا می باشد .

پیشنهاد ما به شما :

خواندن مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برند دستگاه های تصفیه آب از طریق تلفن های ۰۹۹۰۴۸۴۸۲۷۸-۰۷۱۳۲۳۴۰۸۷۰ با ما در تماس باشید.

آموزش-نصب-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی-فارس-واتر
آموزش-نصب-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی-فارس-واتر

2- بررسی لوازم و ابزارآلات و نیازهای نصب

الف – شما به مقداری تفلون نیاز دارید . برای احتیاط 2 حلقه کافی می باشد .

ب – برای انشعاب گرفتن ، به یک سه راهی و یک شیر تکضرب نیاز دارید که معمولا بر روی پکیج دستگاه قرار دارد و اکثر مواقع همان ها مورد استفاده قرار میگیرند . چنانچه به شیلنگ به متراژ بیشتر از یک متر نیاز دارید و یا به اتصالات خاصی برای انشعاب گرفتن نیاز دارید ، انها را در نظر گرفته و از قبل تهیه کنید .

پ – به یک دریل نیاز دارید و 2 مته سایز 6 و سایز 11 برای برش آهن

ت – حتما به آچار فرانسه ، انبردست ، پیچ گوشتی 4 سو و یک تیغ یا چاقوی تیز برای برش شیلنگ نیاز دارید و اگر ابزارآلات دیگر هم در اختیار داشته باشید بسیار بهتر خواهد بود .

ج – فاصله دستگاه تا پریز برق را بررسی کنید . اگر بیشتر از یک متر باشد که سیم برق دستگاه به آن نمی رسد ، باید مقداری سیم تهیه کنید و همچنین یک دوشاخه و پریز سیار . با استفاده از آنها یک پریز سیار برق در نردیکی دستگاه ایجاد خواهد شد که به راحتی میتوان دوشاخه برق را به آن متصل کرد .

3- گرفتن یک انشعاب آب برای ورودی دستگاه

شاید سخت ترین مرحله کار همین باشد که البته با حوصله و دقت ، به راحتی انجام میشود . یک مکان را برای بستن 3 راهی انتخاب کنید . سه راهی حتما باید بر روی آب سرد باشد . معمولا بهتر است که از شیر پیسوار استفاده شود و سه راهی را قبل از شیر پیسوار نصب کنید . برای این منظور کنتور آب را ببندید و شیر آب را باز کنید تا آب درون لوله ها تخلیه شود . سپس شیلنگ متصل به شیر را باز کنید و سپس خود شیر را باز کنید . اکنون بر روی سه راهی استیل تفلون بزنید . سعی کنید از تفلون زیاد استفاده کنید تا بخوبی آببندی شود . سپس سه راهی را در محل قرار داده و آنرا با آچار محکم ببندید . قبل از بستن سه راهی ، محل شیر تک ظرب هم در نظر بگیرید . گاهی اوقات بهتر است قبل از بستن سه راهی ، شیر تک ضرب روی آن بسته شود زیرا بعدا فضای کافی برای آن وجود نخواهد داشت . بعد از بستن سه راهی ، اگر شیر تک ضرب هنوز بسته نشده باشد ، اقدام به بستن شیر تک ضرب کنید و برای این شیر هم حتما به تفلون به مقدار کافی نیاز خواهید داشت . بعدا از بستن سه راهی و شیر تک ضرب ، اکنون شیر پیسوار را در محل مورد نظر ببندید و همچنین دقت کنید که برای این شیر هم از تفلون کافی استفاده کنید . در مرحله آخر شیلنگ شیر ظرفشویی را به شیر پیسوار ببندید . برای بستن این شیلنگ نیازی به تفلون نیست و اگر از تفلون استفاده کنید ، اببندی بخوبی انجام نمی شود . اکنون کنتور آب را باز کنید و چک کنید که نشتی آب وجود نداشته باشد . در صورت وجود نشتی ، مجددا مراحل قبلی را با استفاده از تفلون بیشتر و با دقت بالاتری انجام دهید .

4- اتصال برق دستگاه

اگر در نزدیکی محل نصب پریز برق وجود دارد که کار تمام است و نیازی به انجام کار خاصی نیست اما اگر پریز در نزدیکی وجود ندارد ، باید مقداری سیم برق و دوشاخه و پریز را که قبلا تهیه کرده اید ، مورد استفاده قرار دهید . برای اینکار معمولا سیم برق را از درون کابینت ها عبور داده تا به نزدیکی دستگاه برسد . دقت کنید که سیم برق از نزدیکی محل های خیس و آبی ، عبور نکند و همچنین در معرض ضربه نباشد . خلاصه سیم برق را با رعایت شرایط احتیاطی از محلی عبور دهید که خطرناک نباشد .

5- خروجی فاضلاب یا پساب

ر نزدیکی دستگاه باید محلی برای تخلیه فاضلاب وجود داشته باشد . سیفون زیر ظرفشویی یکی از بهترین گزینه هاست و اگر در اختیار دارید ، به راحتی میتوانید خروجی فاضلاب را به آن متصل کنید . یک قطعه به شکل کمربندی درون پکیج اتصالات دستگاه قرار دارد که برای همین منظور قرار داده شده است و با استفاده از آن به راحتی می توانید شیلنگ را به سیفون متصل کنید و هیچ نگرانی بابت نشتی هم نداشته باشید . فقط دقت کنید که مکان انتخابی برای در بالاترین مکان باشد تا آب پشت ان قرار نگیرید . بعد از انتخاب محل مورد نظر ، اقدام به سوراخ کردن آن کنید ، کافی است با مته شماره 6 یا 7 یک سوراخ روی لوله سیفون ایجاد کنید و سپس اقدام به نصب کمربندی کنید . قبل از نصب کمربندی نیز ، لوله را از آن عبور داده و حدود 1 سانتی متر از نوک لوله بیرون آمده باشد .

6- نصب شیر برداشت روی سینک

برای نصب شیر برداشت روی سینک ، ابتدا باید یک موقعیت مناسب را پیدا کنید که شیر در آن محل قابل نصب باشد . همچنین حداقل به شعاع 1 سانتی متر دور محل نصب ، فضای صاف و خالی وجود داشته باشد تا بتوانید شیر را آببندی کرده و بعدا نشتی نداشته باشد .بعد از انتخاب محل مورد نظر ، حتما از زیر ، محل مورد نظر را بررسی کنید که از زیر هم مانعی برای آن وجود نداشته باشد و همچنین فضای کافی برای سفت کردن پیچ آن وجود داشته باشد و شیلنگ نیز به راحتی به آن قابل اتصال باشد . ضخامت آن صفحه مورد نصب هم مهم است و نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد . در هر صورت اگر صفحه مورد نظر ضخامت داشت ، حتما طول میله شیر برداشت را در نظر بگیرید که از زیر بتوان مهره را وصل کرد . اگر چنین شرایطی مهیا بود ، میتوان شیر را در محل مورد نظر نصب کرد . جنس سینک و صفحه مورد نظر هم مهم است . اگر سینک شیشه ای دارید ، به هیچ عنوان بر روی آن اقدام به دریل زدن و ایجاد سوراخ نکنید و همچنین برای جنس های دیگر مثل سنگ و گرانیت خیلی مراقب باشید . برای سوراخ کردن سینک از مته آهن باید استفاده کنید و همچنین سوراخکاری را با دور کم و فشار بالا انجام دهید . بهتر است سوراخ زدن در دو مرحله و با مته 6 و 11 انجام شود . بعد از ایجاد سوراخ ، میتوانید شیر را نصب کنید .

نصب-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی
آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

7– نصب فیلترها و آماده سازی دستگاه

الف – نصب فیلتر ممبران : وقتی دستگاه نو خریداری می کنید ، فیلتر ممبران درون محفظه دستگاه قرار ندارد و یک فیلتر معمولا آبی رنگ درون کارتن دستگاه قرار دارد . این فیلتر در معرض هوا خراب میشود و به همین دلیل باید در زمان نصب ، به روی دستگاه قرار بگیرد . برای نصب فیلتر ممبران ، باید درب محفظه را باز کنید و سپس فیلتر را درون آن قرار دهید و مجددا درب را محکم ببندید . فیلتر را از سمتی که دو واشر روی لوله قرار دارد ، درون محفظه قرار دهید

ب – بستن شیر مخزن : شیر مخزن معمولا روی مخزن نصب نیست . اگر مخل بستن شیر مخزن فلزی است ، حدود 7 دور تفلون روی آن بپیچید و سپس شیر را روی مخزن قرار داده و سفت کنید . نیاز نیست زور بسیار زیادی بکار بگیرید و یا از آپار استفاده کنید . زور زیاد میتواند شیر را بشکند . اگر محل بسته شیر پلاستیکی است و فلزی نیست ، معمولا یک واشر در آنجا قرار دارد و نیازی به تفلون هم نیست و همین که شیر بسته شود ، کافی است .

ج – بعد از انجام مراحل بالا ، دستگاه تقریبا آماده شده است . شیلنگ ها را به دستگاه متصل کنید و همچنین دوشاخه برق را به پریز متصل کنید . سعی کنید شیلنگها را بلندتر از طول کافی در نظر بگیرید تا بتوانید دستگاه را جابه جا کنید و همچنین موقع تعویض فیلتر اذیت نشوید و دستگاه را از زیر کابینت به جلو درب منتقل کنید . نحوه نصب شیلنگ مخزن ، فاضلاب ، شیر برداشت و شیر آب ورودی مشخص شده است .

8-راه اندازی اولیه و شستشوی فیلترها

فیلتر مرحله دوم و پنجم دستگاه تصفیه آب ، همیشه مقداری آب سیاه اولیه خارج میکنند . این آب سیاه باید از سیستم خارج شود تا وارد مخزن و فیلترهای دیگر نشود زیرا سبب کم شدن عمر مفید آنها و همچنین کم شدن کیفیت آب خروجی و همچنین بو گرفتن دستگاه در دراز مدت خواهد شد .

برای این منظور ، فیلتر سوم را باز کنید و سپس دستگاه را روشن کنید و شیر آب ورودی را نیز باز کنید .

در اینصورت آب سیاه رنگی از محفظه خارج خواهد شد که بهتر است درون ظرف یا تشتی بریزید و جمع آوری کنید و اینکار را تا سفید شدن آب چند بار تکرار کنید . برای فیلتر پنجم نیز همینگونه است و شینگ خروجی از این فیلتر و وردی به فیلتر ششم را باز کنید و وقتی دستگاه شروع به کار کرد ، آب خروجی به درون ظرف خواهد ریخت و وقتی رنگ آب سفید شد ، آن وقت فیلتر ششم و فیلترهای بعدی را متصل کنید

9- راه اندازی کامل و بررسی عملکرد دستگاه

بعد از اقدامات اولیه و گرفتن آب سیاه فیلترها ، اکنون دستگاه نصب شده قابل استفاده است . بهتر است یک تست عملکردی در همین شروع کار به عمل بیاوید . شیر مخزن را ببندید و شیر برداشت روی سینک را باز کنید .

دستگاه متصل به برق باشد و شیر ورودی را نیز باز کنید . دستگاه شروع به کار خواهد کرد . فشار عقربه گیج ، بالا خواهد رفت . این فشار نباید کمتر از 50PSI باشد .

نکته مهم :

تا اینجا دستگاه درست است و بخوبی کار میکند .

3 مرتبه شیر برداشت را به مدت 15 ثانیه ببندید و دوباره باز کنید . اگر در حین اینکار دستگاه خاموش شد ، هیچ مشکلی نیست و شما کار خودتان را انجام دهید .

اکنون در همین حالت که شیر مخزن بسته است و شیر برداشت باز است و دستگاه در حال کار میباشد ، شیر برداشت را ببندید . دستگاه باید بعد از مدتی کار ، خاموش شود .

خاموش شدن باید در کمتر از 1 دقیقه انجام شود و هر چه زمانش کمتر باشد ، بهتر است . بعد از خاموش شدن دستگاه ، هیچ کاری انجام ندهید و در همین حالت 5 دقیقه بمانید . در این مدت نیز دستگاه نباید خود به خود روشن شود . اگر تمام رفتارها همانند توضیحات بالا بود ، همه چیز طبیعی بوده و هیچ مشکلی برای دستگاه وجود ندارد و شما نیز کار نصب دستگاه تصفیه آب را بخوبی انجام داده اید .

10- اقدامات قبل از استفاده ازآب دستگاه تصفیه آب

بعد از نصب دستگاه تصفیه آب و آماده سازی دستگاه ، اکنون زمان بهره برداری و استفاده از آن شده است . اما قبل از استفاده باید چند نکته را رعایت کنید .

الف – برای استفاده شیر مخزن باز باشد و شیر میکس روی دستگاه بسته باشد .

ب – مخزن حدود 1 ساعت طول میکشد که پر شود . شما باید دو مخزن اول را که بعد از یکساعت پر شده است ، خالی کنید و دور بریزید . برای خالی کردن مخزن دستگاه را از برق بکشید و شیر برداشت را باز کنید تا همه آب ذخیره شده در مخزن خارج شود .

پ – ممکن است آب به رون سفید در بیاید و اگر چند ثانیه صبر کنید ، سفیدی بر طرف میشود . این مورد طبیعی است و ممکن است تا چند هفته وجود اشته باشد

ممکن است روی آب لایه مثل چربی ایجاد شود که در اینصورت مشکل خاصی نیست و یکی دو بار دیگر آب مخزن را بطور کامل تخلیه کنید .

ج – همه جای دستگاه را دقیقا چک کنید تا نشتی وجود نداشته باشد . بهتر اینکار را یکبار در زمان کارکرد دستگاه انجام دهید و یکبار هم در زمانی که مخزن پر شده است و دستگاه خاموش شده است .

چ – حتما فیلترهای دستگاه را در بازه زمانی مشخص تعویض کنید تا آسیبی به دیگر فیلترها و قطعات دستگاه وارد نشود و همچنین طول عمر مفید دستگاه چند برابر شود

فارس-واتر
فارس-واتر

نکته مهم

فیلتر زمان تعویض از زمان نصب
مرحله اول – فیلتر الیافی بین ۳ تا ۴ ماه
مرحله دوم – فیلتر کربن پودری بین ۴ تا ۶ ماه
مرحله سوم – فیلتر کربن گرانول بین ۴ تا ۶ ماه
مرحله چهارم – ممبرین در صورت تغییر کیفیت حداکثر ۲۴ ماه
مرحله پنجم – فیلتر کربن فعال بین  ۱۸ تا ۲۴ ماه
فیلتر مواد معدنی بین ۸ تا ۱۸  ماه
فیلتر ORP ۱۸ ماه
 لامپ UV بین ۱۲ تا ۱۸ ماه
فیلتر نانو سیلور نقره بین ۸ تا ۱۸  ماه

 

آموزش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اب  :

۱) دستگاه را از برق خارج کنید.

۲) شیر مخزن را در حالت بسته قرار دهید.

۳) شیر برداشت آب تصفیه را در حالت باز قرار دهید.

۴) شیر گازی آبی رنگ را ببندید.

۵) چند لحظه صبر کنید تا فشار دستگاه به ۰ psi  برسد.

۶) به کمک آچار پوسته محفظه فیلترها را باز کنید.

۷) پس از جایگذاری فیلتر جدید درون پوسته فیلتر و اطمینان از سالم بودن اورینگ ، پوسته را در محل قرار داده و ببندید.

۸) شیر گازی آبی رنگ را باز کرده و دستگاه را به برق متصل نمایید.

جهت تعویض لامپ uv دستگاه، حتما از قطع بودن برق دستگاه و بسته بودن شیر گازی آبی رنگ اطمینان حاصل نمایید و در هنگام جایگذاری لامپ در درون پوسته از حرکت شدید لامپ و یا ضربه خوردن آن جلوگیری نمایید.

آب مخزن حاوی اولین آب تولید شده بعد از نصب دستگاه یا تعویض فیلترها را تخلیه نمایید و مصرف نکنید .

در روزهای اول ممکن است آب دارای حباب های ریز هوا باشد که بعد از چند روز رفع خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های تصفیه آب از طریق تلفن های ۰۹۹۰۴۸۴۸۲۷۸-۰۷۱۳۲۳۴۰۸۷۰ با ما در تماس باشید.

همچنین برای خرید دستگاه تصفیه اب هیوندا ، با نمایندگی ابزارالات هیوندای در ارتباط باشید

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با فارس واتر
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
چطور میتونم کمکتون کنم